Saturday, March 27, 2010

..:::Nasihat buat diri::..

Lama sudah rasanya menyepi..meninggalkan blog bersendiri.Dalam kesibukan melalui tugas2 dan kerja harian hampir terlupa dengan blog yang telah sekian hari x diupdate lagi..Xtau la kenapa akhir2 ni..lemahnye diri..kemana entah semangatnya hilang.Alhamdulillah dikurniakan teman2 disisi..Dia hadir saat diperlukan..Dalam sibuk2 dia pon masih mampu beri nasihat kat diri ini..

Wahai neq ton....(Aqila)

Di manakah tanggungjawab anda sebgai seorang anak....sebgai seorang hambaNYA,dan sebgai seorang pelajar...Bukankah kamu telah berikrar dan bertekad di hati untuk belajar bersungguh2 pabila kamu menjejakkan kaki dibumi anbia..
Di bumi arab dan di bumi mesir, janganlah sesekali kamu lali dan lalai dalam setiap langkah yang telah kau jejaki,kerna setiap langkah itu mungkin kamu tersungkur dan terjautuh..dek kerana hasutan dan bisikan syaitan yang sentiase ingin mendampingimu tatkala kamu terleka walaupun sedetik..
Oleh itu...kuatkanlah semangatmu,jangan biar ianya rapuh.jangan biar ianye lebur..dek kerana sedikit kelalaian...kamu mengikutinye...so...
chaiyok2..!!!!Agi idup agi usaha,Agi hidup agi ngelaban...


Kalam Ulama' :-
"ingatlah perjuangan ini bukanlah dihamparkan dengan permaidani merah,tetapi ianya dibentangkan dengan kepayahan serta keringat dan darah"

Fikir2kanlah...selagi namanya khalifah,hambaNya..selagi itulah kita perlu berkerja,bergerak keranaNya.. Jangan sesekali futur wahai diri..Ingatlah janji Allah..

>>Syukran kathir buat ukhti fil Islam Zuhaira(Mak Encik)..semoga nasihat ini bukan hanya untuk diri tapi dapat dikongsi dengan sahabat2 yang terasa futurnya diri..Bersemangatlah melakukan kerja dan amal kerana Tuhan..Semoga Allah meredhai..(",)

1 comment:

  1. chaiyok! chaiyok! Qila pasti boleh punya ye. Kak anis doakan Qila akan terus tabah dan sabar dalam perjuangan menuntut
    ilmu..InsyaAllah..berkat kesabaran pasti akan menuai hasil di kemudian hari. Take care dik.

    ReplyDelete