Wednesday, November 16, 2011

~ Aduhai.... tentang WANITA lagi....~

REMAJA 15 TAHUN TERLANJUR 20 KALI

PETALING JAYA : Tindakan seorang kakak merampas telefon bimbit adik perempuannya membongkar rahsia perbuatan keji gadis terbabit yang terlanjur lebih 20 kali bersama teman lelakinya sejak beberapa bulan lalu.

Kejadian itu terbongkar jam 11.30 malam Sabtu lalu, selepas kakak berkenaan menemui SMS berbaur lucah dihantar teman lelaki adiknya berusia 19 tahun menyebabkan kakak berusia 20-an itu mendesak adiknya menceritakan perkara sebenar.


Terkejut membacanya, macamana boleh kata "TERLANJUR" perkataan "TER" tu kalau kita faham,boleh diertikan dengan membuat sesuatu itu tanpa disengajakan, tetapi ini dah 20 kali perbuatan itu dilakukan, rasanya bukan TANPA disengajakan tetapi MEMANG sengaja melakukan perbuatan terkutuk tersebut,aduhai... Sedih rasanya, usia masih terlalu muda kenapa dihancurkan dengan sedemikian rupa.. Apa nak jadi dengan REMAJA hari ini..

Teringat kata2 seorang GURU sewaktu menimba ilmu di SMA Arab Annur, " Perempuan itu ibarat kristal di dalam kaca, hanya boleh dilihat tetapi tidak boleh disentuh"

Hadis pun ada menyatakan ,yang bermaksud:

Sekiranya kepala salah seorang daripada kamu ditusuk dengan jarum besi, itu adalah lebih baik bagi kamu daripada kamu menyentuh wanita yang tidak halal bagi kamu. (Hadis Riwayat ath-Thabrani, Mu'jam al-Kabir, 20/211, no.486 & 487)

Tetapi apa yang kita lihat sekarang, bukan setakat diSENTUH, tapi diPELUK, diCIUM, malah lagi berani diSETUBUHI, kemana perginya harga diri kalian wahai Teman2 Wanitaku??? Kenapa sanggup kau hancurkan maruah & masa depan mu?? Kasihanilah Ayahmu.. Kasihanilah Ibumu.. Inikah erti kebebasan yang kalian inginkan?? Merendahkan harga diri, menjatuhkan maruah sendiri.. Astaghfirullahhal A'zim... Bertaubatlah teman2, ingatlah Allah, Tuhan yang Maha tahu segalanya, Yang Maha Pengampun, Yang Maha Mengasihani.. Kembalilah ke pangkal jalan sebelum terlambat.

No comments:

Post a Comment